Meyvelerin kabuğundaki Hikmetler
Tarih: 12-13-2017, 08:21 AM
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi
Yazar: safa
Son Mesaj: safa
Cevaplar: 0
Gösterim: 1905

Mesaj önizleme 
 
Konuyu Değerlendir
  • 23 Oy - 2.96 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meyvelerin kabuğundaki Hikmetler
02-06-2011, 03:08 PM
Mesaj: #1
Meyvelerin kabuğundaki Hikmetler
Allah kabuklara sayısız faydalar ve hikmetler yerleştirmiş. İşte bazı meyve ve sebzeler ve onların kabuklarında Allah tarafından özenle yerleştirilmiş antioksidanlar:





Uzmanlar, meyve ve sebzeleri her zaman kabuklarıyla yememizi tavsiye eder. Meğer Allah o kabuklara sayısız faydalar ve hikmetler yerleştirmiş. Konu meyve ve sebzeler olduğunda hemen herkesin ilgisini çeken, o yumuşak ve sulu olan orta kısmıdır. Ancak Florida Üniversitesinde Beslenme Profesörü olan Doktor Susan Percival bazı önemli antioksidanların kabukta bulunduğunu belirtiyor. İşte bazı meyve ve sebzeler ve onların kabuklarında kudreti sonsuz olan Allah tarafından özenle yerleştirilmiş antioksidanlar:


ELMA


Cornell Üniversitesi araştırmacıları elma kabuğunun, içindeki tatlı beyaz bölgeye göre yüzde 87 oranda daha fazla kanser karşıtı fotokimyasal içerdiğini tespit etmiş. Eğer soyulmamış bir elmayı çiğnemek zor geliyorsa, dış yüzeyini kaplamak için kabuklarını yer fıstığı ezmesine batırabilirsiniz. Hem böylece güçlü bir protein karbonhidrat bileşimi elde edersiniz.


SALATALIK


Kendisinde neredeyse hiç kalori bulunmayan bu yiyeceğin kabuğu, deriyi dolgunlaştıran, kırışıklığı önleyen kolajen olan silisten meydana geliyor. Silis için uzmanların önerdiği minimum bir doz yok ama uzmanlar günde en az beş miligramı uygun buluyor. Bu da tek bir salatalığın kabuğundan alabileceğin miktara denk. Organik olmasına dikkat edin. Normal salatalıkların dış yüzeyi raf ömrü uzasın diye koruyucu maddelerle kaplanır. Ancak organik olanlar orijinal halde bırakılır.


PATLICAN


Bu mor renkli yiyecekten bir şerit sıyırdığında 300 miligram nasunin (beyin hücrelerinin hasar görmesini engelleyen bir antioksidan) elde etmiş olursunuz. Ayrıca kabuğunu atarsanız 200 miligram kas kramplarını engelleme özelliğine sahip potasyum, 13 miligram bağışıklığı güçlendirici magnezyum ve üç gram lif kaybediyor olmanız muhtemel. Eğer az yağlı peynir ve sosa yatırırsan, (marketten satın alır almaz kullandığın takdirde) kabuğunun soyulup soyulmadığını anlamazsın bile.


KİVİ


İnce, tüylü kabuğunda bulunan kimyasal bileşenler bakteri ve kolibakteri ile savaşır. Tırtıl yiyormuş gibi hissetmek istemiyorsanız içeceğinizin içine toz haline getirip karıştırabilirsiniz veya kağıt kadar ince dilimleyip salatanıza koyabilirsiniz.


PORTAKAL


Kabuğun üst kısmında bulunan dlimonene UV ışınlarının ölümcül düşmanıdır. Arizona Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada haftada bir çay kaşığı kadar portakal kabuğu yemenin deri kanseri riskini yüzde 30 azalttığı görülmüş. Dış kabuğu ısırmak yerine, somonun üzerine çeşni yerine serpebilirsiniz ya da salatanıza sosla birlikte karıştırabilirsiniz.
__________________
Kullanıcının websitesini ziyaret et Bu kullanıcının gönderdiği tüm mesajları bul
Bu mesaji bir cevapta alıntı yap
Mesaj önizleme 


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi

İletişim | Ana Sayfa | En Üste Dön | İçeriğe Dön | Arşiv | RSS Beslemesi